ai mikä palvelu?

Huoh.. Voin kertoa, etten oo pitkiin aikoihin saanut niin huonoa palvelua mistään, kun tänään yhdestä nimeltämainitsemattomsta vaateliikkeestä Jyväskylän Torikeskuksessa.. Tuntuu asiakkaana tosi kivalta astua liikkeeseen, jossa itse liikkeen myymäläpäällikkö tervehtimättä mulkaisee niin vittumaisesti päästä varpaisiin, ettei viestiä ole ihan kamalan vaikea tulkita henkilökohtaiseksi ja eipä jäänyt tosiaan mun kaveriltakaan huomaamatta.. Tätä ennen oon tottunut saamaan kyseisestä liikkeestä jopa erittäin hyvää ja ystävällistä palvelua, mutta tän jälkeen en astu kyseiseen paikkaan kyllä enää jalallanikaan. No, mutta miten se menikään, hyvästä palvelusta kerrotaam eteenpäin muutamille, huonosta palvelusta taas kaikille. Kaupan alalla monta vuotta työskennelleenä tietää onneksi, miten asiakkaita ei tule kohdella, mutta tässä tapauksessa on tietenkin myymäläpäälliköllä ilmeisesti vähän oma käsitys asiasta ja tiettyhän jokainen saa mulkoilla asiakasta kun varasta, mikäli haluaa tahallaan tahrata firman maineen.. Ainiin, paitsi jos haluaa kohdistaa tän ”erikoispalvelun” sille yhdelle asiakkaalle, kuten parin minuutin putiikissa pyörimisellä tuli aika selväksi.

Onneksi ei ole oma häviöni, pikemminkin liikkeen, joka menetti sillä hetkellä ainakin kaksi vakituista asiakasta. Ja myymälän nimeä en täällä tule mainitsemaan, koska en halua julkisesti mustamaalata ketään, jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä asiasta. Mua vaan suututtaa tällä hetkellä niin paljon, ettei mitään rajaa! No, onneksi merkin vaatteet voi jatkossakin ostaa helposti esimerkiksi parista nimeltä mainitsemattomasta nettikaupasta 😀

17 vastausta artikkeliin “ai mikä palvelu?”

  1. no nyt sä herätit mun mielenkinnon (tai uteliaisuuden), kun iteki asun jyväskylässä, ni alko kiinnostamaan että mikä kauppa se on 😀

  2. Tunnetko sä tän myymäläpäällikön sitten jotain kautta vai mikä ihme mahtoi olla käytöksen syy? Kummallista toimintaa.

  3. Anonyymi: noh, ei kyllä olisi kyseisestä liikkeestä uskonut 🙂

    Pahoittelen, oon saanut useita kommentteja arvuutellen liikettä ja kiitos asiallisista kommenteista, en kuitenkaan halua julkaista spekulaatiota puoleen tai toiseen. Joskus ei ilmeisesti sekään takaa hyvää palvelua, että olisi semmoista aina ennen kyseisestä liikkeestä saanut. Oli sitten jotain henkilökohtaista tai ei, ei niiden tulisi heijastua millään tapaa myyjän, eteenkään myymäläpäällikön käyttäytymiseen. Kieltämättä kävi heti ensimmäisenä mielessä, että joku "hyvin ystävällinen" tuttu olisi keksinyt päästään jotain minuun liittyvää ja saanut iskostettua asenteen sitten ihan tämän henkilön päähän asti, koska tietääkseni en kyseiselle henkilölle, saati sitten firmalle ole koskaan mitään tehnyt tai missään millään tapaa arvostellut..

  4. Minà sain myòs harvinaisen tòykeàà kàytòstà myyjàltà pari pàivàà sitten yhdessà vaateliikkeessà ja ekaa kertaa sanoin myyjàlle suoraan asiasta. Korjaantui kàytòs.

  5. Anonyymi: joo, ois varmaan pitänyt sanoa munkin. Seisoin tosin ällistyneenä suu auki katsoen silmiin, jolloin sain häneltä tokaisun "MITÄ?!", siinä vaiheessa poistuin liikkeestä..

  6. Kannattaisiko harkita ehkä palautteen antamista kyseiseen liikkeeseen, tiedät varmaan itsekin miten tärkeää palvelusta reklamoiminen kaupan alalla on.

  7. YANNA: jess, toteutan haasteen heti kun ehdin! 🙂

    Anonyymi: palaute on mennyt jo eteenpäin ihan kyseisen henkilön esimiehelle asti ja tapahtunutta kovasti pahoiteltu, tosin ei tältä henkilöltä itseltään.

  8. taidanpa tietää mikä liike on kyseessä. liikehän on Jyväskylässä erittäin tunnettu todella hyvästä asiakaspalvelusta – ja mun mielestä ihan syystä. asioin siellä usein ja enpä ole ikinä saanut muuta kuin hymyjä, tervehdyksiä ja todella ammattitaitoista asiakaspalvelua. ja toisaalta myös rauhan katsella ihan rauhassa itsekseni, jos näin olen halunnut. ihan myyjästä riippumatta.

    siks mä kyl epäilen että kyseessä oli jotain henkilökohtaista sua kohtaan. mikä ei tietenkään sais näkyä. toivottavasti ko. myyjä pyytää henkilökohtaisesti anteeksi – ja toivottavasti olet aivan varma, ettet ylitulkitse ja suurenna asiaa itse 🙂

  9. Taidanpa tietää mistä paikasta on kyse ja et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinen kuka tällaista joutuu kokemaan:/ Viimeksi käytiin ystävän kanssa kyseisessä liikkeessä ja tämä samainen henkilö heitti melkein tyhjällä pahvilaatikolla ystävääni ja työntekijälleen tiuski todella kovaan ääneen, niin ettei varmasti jäänyt asiakkailta kuulematta. Pöyristyttävää!

  10. Hei tuli rusketuksesta mieleen että ootko ikinä kokeillut laittaa ihan ruokakaupasta saatavaa avokadoöljyä tavallisen aurinkoöljyn sijaan? Ite oon nyt muutaman kerran kokeillut ja pakko sanoa että ihan uskomattoman nopeasti ruskettuu kun sitä käyttää! Suosittelen kokeilemaan!

  11. Anonyymi: juu, anteeksi on pyydetty jo kahelta taholta, tosin ei tältä kyseiseltä henkilöltä, mikä on mun mielestä varsin mielenkiintoista, koska hän on kuitenkin asiasta varsin tietoinen. Koko tää "kokemus" oli kokonaisuudessaan kaikkiaan niin semmoinen, joka on kerrassaan melko vaikea tulkita väärin.. Jos joku sanoisi omasta palvelustani vastaavaa, olisin kyllä vilpittömästi korjaamassa tilannetta kyseiselle henkilölle henkilökohtaisesti, mikäli tarkoitukseni ei olisi ollut loukata tai palvella tavalla, jolla asiakas oli kuitenkin tullut palvelluksi. No, tää anteeksipyynnön puute onneksi varmistaa mulle täysin sen, etten todella ollut väärässä tän asian suhteen 😀 Itse en pystyisi "syyttömänä" elämään sen kanssa, että saisin itsenä moiset aiheettomat syytteet.

    Anonyymi: :DD siis tää kuulostaa vähän tutulle, mutta ei ole siis kyseinen paikka, luultavammin siis 😀

  12. Kun on työskennellyt montaa vuotta palvelualalla ja siten tavannut laidasta laitaan asiakkaita ja saanut moneen otteeseen palautetta ja kuulla että kyllä se asiakas on oikeassa niin sitten kun itse menee asioimaan ja saa huonoa palvelua, tulee sellainen olo että mitä hä? Itse arvostan hyvää palvelua suunnattomasti ja aina sen sanon kun sellaista saan.

  13. Jeps, no mä ainakin arvaan kuka tämä henkilö on! Olen itsekin saanut häneltä joskus "palveluna" vain pahan mulkaisun päästä-varpaisiin, tyyliin painu V*****n täältä… Joskus häneltä tosin saa ihan ok palvelua. Ihmettelen myös sitä, miksi tämä myyjä jättää lähes aina ostamiini vaatteisiin "vahingossa" hälyttimet, jotka sitten alkavat piippaamaan ovella.. Todella noloa ainakin minun kannaltani, kun tulee ihan sellanen "varas" olo. Tällaista hän tekee kuitenkin monille asiakkaille ja sitten pyytelee kauheasti anteeksi. Tämän takia minulle on tullut mieleeni tehdä valitus kyseiseen liikkeeseen, mutta onneksi sinä teit sen 🙂 Kiitos Iines!

  14. Jonna: näinpä 🙂

    Anonyymi: hmm, ei kyllä kuulostaneet tutulta nuo tuntomerkit, aikaisemmin on ollut palvelu kyseisessä liikkeessä aina moitteetonta ja tämä kokemani palvelu ilmiselvästi kohdistettu vain minuun, koska kaikki muut asiakkaat kyllä saivat palvelua ympärilläni. Veikkaan, että puhumme eri henkilöistä 🙂

  15. snn: SORI, blogger oli taas sählännyt eikä ollut julkaissut sun kommenttia ja huomasin sen vasta nyt! Hei en oo kuullutkaan tommosesta, pitää kokeilla, kiitokset vinkistä 🙂 mikäköhän tossa mahtaa olla se toimiva mekanismi ?

Vastaa käyttäjälle Iines Aaltonen Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.