Vitamiinipommeja keittiössä

Lähiaikoina on tullut ostettua kaupasta vähän jotain muutakin kun niitä perus päärynöitä ja banaaneja jogurtin sekaan. Granaattiomenia nyt tulikin jo pariin otteeseen hehkutettua, mutta niiden lisäksi ostin viime viikolla myös tyrnimarjoja ja pitkästä aikaa myös passionhedelmiä. Jotkut saattavat muistaa joskus vuosia taaksepäin kun tein aina sen vakkarimössön aamupalaksi, johon heitin puuroa ja rahkaa? En itsekään enää tarkemmin muista kun sen että ainakin piti hyvin nälkää!
En syö erillistä c-vitamiinia purkista, joten täytyy yrittää saada sitä ruokavalioon nyt edes hedelmien muodossa. Toki aina olisi parempi ostaa kaikki hedelmätkin tuoreena, mutta itselleni esimerkiksi mangon kuoriminen on aina aikamoinen haaste (vaikka tuore mango miljoona kertaa parempaa onkin kuin pakaste). Mango on mulla aivan ehdoton lempparihedelmä ja sitä söisi kyllä vaikka koko ajan! Varsinkin mango-rahkamössö on jo itsessään niiiiin hyvää.
Välipaloista onkin tullut paljon postailtua ja varsinkin siitä chia-kaurapuurosta, jota tulee lähinnä viikonloppuisin väkerrettyä. Esimerkiksi kuntosalitreenin jälkeen tuleekin sitten vedettyä yleensä hedelmärahkamössöjä, joihin tungen vähän vaihtelevasti kaikenlaista. Laiskan naisen smoothie siis kun ei aina jaksa lisätä edes maitoa 😀

Olin niin täynnä tuota perus mango-kiwimössöä, joten ostin kaupasta ensimmäistä kertaa tosissaan tyrnimarjoja! Tyrnissähän on aivan tajuton määrä vitamiineja aina niistä perus C-, E- ja B-vitamiineista aina beetakaroteeniin, biotiiniin, foolihappoon, ravintokuituihin ja niin edespäin. Lista on lähes loputon. C-vitamiinia tyrnissä jokatapauksessa on aivan ennätysmäinen määrä. Toimisikohan hiuksiinkin? 😀 Pitää alkaa syömään päivittäin granaattiomenaa iholle ja tyrnimarjoja hiuksille hahahha.

Ehkäpä jaksan seuraavalla kerralla kyhätä tämän ihan smoothieksi asti ja heittää sekaan esim chiaa tai pellavansiemeniä. Mulla on ollut jo useamman päivän inhottava kytevä flunssa, joten nyt
tämmöiset vitamiinipommit tulevat kyllä enemmän kuin tarpeeseen!! Inhottavaa!
Onko teillä vinkata jotain megapommivitamiinihedelmiä- tai marjoja? 😀

5 Replies to “Vitamiinipommeja keittiössä”

  1. Itse olen ihastunut noihin chia-siemeniin! Liotan 2ruokalusikkaa siemeniä 2dl mangoappelsiinikauramaitoa, sitten kun chiat ovat turvonneet hyytelöksi niin siihen päälle vaan appelsiinia, banaania, puolukoita, ym.

    Toinen tosi hyvä chiat liotettuna suklaasoijajuomaan! Nam mikä suklaavanukas! Siihen vielä päälle mustaherukoita, herkkua!

    Olen kyllä niin laiska että rahkaan sekoitan vaan mehukeiton ja se on siinä, haha. Bonnen hedelmäsoseet on kyllä ihania, etenkin mango!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *