Eniten ärsyttää kaikki

Tiedättekö kun on välillä on niitä päiviä kun tuntuu, että ihan kaikki menee pieleen? Siis oikeasti ihan kaikki. Yritän toki pitää blogin ilmapiirin positiivisena ja vältellä parhaani mukaan turhaa rageilua, mutta voi jumaliste kun tulee eteen niitä päiviä kun asia toisensa perään menee mönkään ja harkitsee jo sitä perinteistä peiton alle hautautumista loppupäiväksi. Tismalleen näin ajattelin eilen. Eipä arki aina mene lähellekään käsikirjoituksen mukaan. Kiitos muuten tsemppiviesteistänne Instaan! En ilmeisesti ollut ainoa epäonninen, kai sitä on pakko uskoa, että seuraava päivä on parempi. Paitsi, että pojalle nousi taas yöllä kuume parin päivän yskimisen jälkeen. Tietysti juuri synttäripäiväksi 🙁

Kaikki alkoi eilen huonoimmilla yöunilla miesmuistiin. Poika nukkui aivan äärimmäisen levottomasti koko yön ja lisäksi havahduin keskellä yötä aivan jumalattoman huono oloon. Oksetti, hikoilutti ja tuumasin jo, että vatsatauti tästä viikosta puuttuisikin. Onneksi olo normalisoitui aamuun mennessä edes vähän ja totesin, että huono olo ehkä johtui siitä kun otin illalla kaikki vitamiinit samaan aikaan. Tai sitten ei. No, siitä huonojen yöunien jälkeisestä homelosta olosta ei kuitenkaan pääse eroon edes kahvin voimin. Kun sitten olin jumittanut aamukahvin kanssa about tunnin ja vienyt pojan tarhaan, hajosi juuri äskettäin ostamani Marimekon kahvimuki säpäleiksi kun keittiön kaapista tippui sälää sen päälle. Huoh. Ehdinhän nyt kuitenkin viikon iloita siitä mukista. En ole oikeasti vuosikausiin hajottanut yhtään mukia, joten en voi uskoa tuuria tämän kanssa. (Marissa tosin huikkasi, että hänelle oli käynyt tismalleen samalla tavalla omalle kupilleen, joten voiko olla joku Marimekon mukien tyyppivika? Argh!) Kun olin päässyt sirpaleiden siivoamisesta, huomasin linnun kakanneen terassilla aurinkotuolini päälle, joten sitten sitä putsailemaan kuumalla vedellä ja pesuaineella 😀

Mun puhelin on reistaillut Balin reissusta saakka ja nyt tilanne on äitynyt niin pahaksi, etten saa aina edes kirjoitettua sillä tai esimerkiksi tehtyä sähköistä tunnistautumista, koska painaessani jotain näppäintä, rekisteröityy aina joku aivan toinen kirjan tai numero. Sitten taas hetken päästä saattaa hetken toimia normaalisti. (Kuulemma tämä johtuu näytön alle päässeestä kosteudesta.) Taannoin blokkasin itseni vuorokaudeksi verkkopankista, koska tunnuslukusovellus ei vain suostunut ottamaan koodia vastaan oikein. Ensimmäistä kertaa tuli itselleenkin fiilis, että mitenkäs tämmöisissä tilanteissa sitten pitäisi toimia kun nykyään lähes kaikki tärkeä asiointi vaatii sen sähköisen tunnistautumisen?

Soitin maanantaina vakuutusyhtiöön ja kaiken piti olla ok, puhelin vain pitäisi kuskata huoltoliikkeeseen ja sillä selvä. Suoraan sanoen on noissa huoltoliikkeissä (Fonum) asiointi maailman rasittavinta, oikeasti. Ai miksikö? Siellä yritetään aina myydä uutta liittymää puhelimeen. Ei auta kun sanot kerran tai jopa kolmesti ei kiitos. Viime vuonna oli sama juttu ja loppupeleissä oli kolme myyjää väittelemässä kanssani siitä, etten voi oikeasti maksaa puhelinliittymästäni niin vähää (23€), koska heidän tarjous nyt vain on yksinkertaisesti paras markkinoilla. Selvästi heidän missionsa oli, että tämä muija ei täältä lähde ilman liittymää. No, ihan periaatteesta en anna periksi ja piruttain soitin tuolloin omalle operaattorilleni ja kerroin, että minulle yritettiin tyrkyttää halvempaa, enkä haluaisi vaihtaa. Aspa jatkoi tuota edullista soppariani mielellään taas eteenpäin. Sopimusten suhteen olen nimittäin äärimmäisen nuuka, enkä hevillä lähde vaihtamaan mitään hyväksi koettua palveluntarjoajaa. Nimim. Telia for life! (Ostin muuten juuri aamulla lisää Telian osakkeita, kurkkaa kotimaisten osakkeiden tarjousvinkki postauksen lopusta!!)

Tällä kertaa riitti about kolme kertaa toistettu ei kiitos ja ”nyt sanon aivan tosissani, etten ole ottamassa sitä liittymää”. Siis jos joku ottaa päähän, niin liittymien tyrkytys!! Monesti tuntuu, ettei noista tilanteista yksinkertaisesti pääsee muuten eroon kun ottamalla sen liittymän. Ihan totta Elisan pojat: Jos asiakas sanoo ei kiitos, se tarkoittaa ei kiitos. Tyrkyttäminen ja jankkaaminen ei ole hyvää asiakaspalvelua, vaan aivan sairaan ärsyttävää ja saa jopa ennemmin boikotoimaan kyseistä palveluntarjoajaa! Hintasaarnaajat (kirjaimellisesti) = Ei kiitos. Ja siis lopputulema: En koskaan saanut jätettyä puhelinta sinne korjaukseen, mitä varten siis raahauduin keskustaan. Vakuutusyhtiön kanssa oli jotain sählinkiä ja odottelinkin sitten koko loppupäivän, että korvauskäsittelijä soittaisi minulle takaisin asiasta, no eipä soittanut. Homman kun piti olla sitä vailla, että pudottaisin puhelimen tunniksi huoltoon.

Viime viikolla lakkasi myös MacBook Pro:ni touch bar yhtäkkiä toiminnan, eli en ole siitä lähtien voinut säätää läppäristä näytön kirkkautta tai äänenvoimakkuutta, koska niiden säätö tapahtuu tässä uudessa mallissa vain touch barin kautta. Kieltämättä ottaa suunnattomasti päähän ostaa 2000€ läppäri, joka ei silti kestä kuin sen vuoden ennen ensimmäisiä ongelmia. Blaah. Kävin Gigantissa kysymässä ensin myyjältä, että onko tällä tietoa takuuhuollon jonotusajoista. Myyjä kertoi, ettei ole uskaltanut viedä omaakaan läppäriään takuuhuoltoon, koska ei raaski olla ilman konetta niin kauaa. Jep jep, kiitti tästä.. No jonotinpa huoltotiskille 10 minsaa kuullakseni, että korjauksessa kestää arviolta 1-2 viikkoa. En taida olla hetkeen viemässä huoltoon, olisihan vähän mahdotonta olla pari viikkoa ilman konetta ja tekemättä esimerkiksi töitä. Täytyy vielä soittaa MCareen, että olisiko sieltä tarjota jotain nopeampaa ratkaisua tai vaikka lainakonetta huollon ajaksi. Ja oikeasti, olen näiden juttujen jälkeen alkanut harkita ostavani uuden puhelimen ja vieläpä Samsungin 😀

Miten voi olla, että valtaosa näistä ongelmista liittyy taas johonkin tekniseen? Onkohan taas meneillään joku ihme sähkölaitteiden hajoamisepidemia? Piti ihan tarkastaa, ettei ole taas joku mercury retrogade. Juuri pari viikkoa sitten podin sisäisen raivon hetkiä mm. HSL:n lippu-uudistuksesta ja hintojen noususta. Jotenkin rassaa, että ihmisiä pitäisi kannustaa käyttämään julkisia ja sitten nostetaan hintoja. OK then. Käyn itse arviolta enintään 2-3 kertaa viikossa keskustassa ja viime syksystä asti olen matkustanut pääasiassa arvolla. Latasinpa huhtikuussa kortille vielä arvoakin, jota sitten ei voi enää edes käyttää. Kun vaihtoehtoina oli maksaa kertalippu 2,80€ joka kerta kun kuljen jonnekin tai maksaa 60€ kuukausilipusta, päätin hetken mielijohteesta repäistä ja otin Whim:in kautta kausilipun ja itseasiassa olen nyt ollut todella tyytyväinen ja suositellut eteenpäin, koska tuohon kuuluu kaikki! Julkinen liikenne, kaupunkipyörät ja vielä lyhyiden matkojen taksitkin jos tulee joku akuutti tilanne 🙂 HSL-rage siis toistaiseksi selätetty.

 

Ainiin ja sitten. Tuumasin eilen, että onneksi Naughty Burgerin Helsinki burger portobellolla pelastaa, mutta kuinkas kävikään, se on juuri poistunut listalta. Ei voi olla totta! En ole varmaan vuoteen edes syönyt muuta burgeria kuin sen. En kestä! Millä tuurilla voi yhteen päivään mahtua näin paljon pieleen menneitä asioita?

 

Semmoista. Mitäs teidän viikkoon kuuluu? Anteeksi avautuminen 😀

 

Ps. Ainiin ja pakko mainita siihen osakesijoittamiseen liittyen, josta viime viikolla oli puhe. Nordnetillä alkaa tänään tarjous ja Helsingin Pörssin ostojen välityspalkkiot ovat 5.6 saakka vain 0,99€ (maksimissaan 200€ kaupat). Itse hyödynsin tämän heti aamusta ja ostin mm. seuraavia kotimaisia osakkeita hieman markkinoita tutkailuani: Metsä Board, Telia ja Bittium. Ja huom! En ole minkään sortin analyytikko, joten en halua suositella mitään sijoituskohteita, nämä nyt vain olivat niitä, joihin itse päädyin hetkisen osakeanalyysejä selattuani. Jos osakesijoittaminen kiinnostaa pienellä summalla, on nyt kulujen suhteen hyvä aika kokeilla 🙂 Nordnetiin pääset mukaan täältä!

 

Sisältää kaupallisia linkkejä. Kuvat Jutta

6 vastausta artikkeliin “Eniten ärsyttää kaikki”

  1. Miten niin ei voi arvoa käyttää? Samalla tavalla voi kuin ennnenkin 😊

    1. Häh! Siis yritin, mutta se kone siis herjasi, ettei kortti ole voimassa tai jotain! Ja kun puhuin tästä kaverin kanssa, niin sanoi arvon poistuneen. Mutta siis eikö olekaan? 😀

      1. Ei oo poistunut 😊 onkohan sulla sitten vielä se vanha vihreä kortti vielä eikä uus sininen mikä tuli tossa alkuvuodesta? Se vanha kortti piti vaihtaa pois ennen huhtikuun loppua.

        1. Vaihdoin siis about 6kk sitten kortin uuteen, mutta taisi olla viime vuoden puolella. Hmm.. Siksi ihmettelinkin! Täytyy kokeilla uudestaan 🙂

Vastaa käyttäjälle Erica Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.